Хмари тегів
Довідка з Вікіпедії:
Хмара тегів (хмара слів, або зважений список, представлена (-ий) візуально) — це візуальне подання списку категорій (або тегів, також званих мітками, ярликами, ключовими словами, тощо). Зазвичай використовується для опису ключових слів (тегів) на веб-сайтах, або для представлення неформатованого тексту. Ключові слова найчастіше являють собою окремі слова, і важливість кожного ключового слова позначається розміром шрифту або кольором. Таке уявлення зручно для швидкого сприйняття найвідоміших термінів і для розподілу термінів за популярністю щодо один одного.
Навіщо створювати хмари слів?
У будь-якому завданні повинен бути сенс. Освоїти сервіси по створенню "хмар слів" зовсім не довго, але з чого скласти ці хмари, що з ними робити далі? Як ці хмари допоможуть вирішувати завдання навчального плану?
Можливості використання хмари слів у навчанні пов'язані, наприклад, з тим, що:
- в хмару можна записати тему уроку, яку учні повинні визначити;
- попросити скласти пропозиції щодо визначеної теми, «хмара» виступає в якості опорного конспекту;
- можна запропонувати дітям прочитати в «хмарі» головне питання, на яке необхідно знайти відповідь протягом уроку;
- скласти речення або розповідь, використовуючи якомога більше слів з хмари;
- створити словникову «хмару» на основі невеликих нещодавно вивчених навчальних текстів, і попросити учнів пригадати, про що були ці тексти, і в якому саме контексті використовувалися слова;
- показати «хмару», складену зі слів, узятих із незнайомого тексту, і попросити здогадатися про його зміст;
- перетворити нудний текст в цікаву головоломку;
- написати зашифровану листівку другові;
- зробити "хмарку" підказок до математичного (фізичного, географічного, біологічного, інформатичного, ...) диктантів, кросвордів тощо;
- повторити основні поняття теми, що вивчаєтся.
Це тільки деякі варіанти використання "хмар тегів/слів". Кожен вчитель може додати до свого арсеналу вправ найрізноманітніші ідеї.
Сервіси для роботи з хмарами тегів
В Інтернеті можна знайти декілька сервісів для створення "хмар тегів" та описи до них:
Визуализация. 4 онлайн-сервиса для создания облака тегов и слов
Сервисы создания облака слов
Визуализация. 4 онлайн-сервиса для создания облака тегов и слов
Сервисы создания облака слов
(Примітка: з сервісом Tagxedo, на жаль, зараз неможливо працювати, оскільки більшість браузерів припинили роботу з надбудовою Silverlight, яка необхідна для роботи цього сервісу)
Розглянемо один з сервісів, який дає можливість інтерактиву під час уроку, що дозволяє реалізувати роботу з прийомом "багато мишей" - це сервісTagul.
Tagul - веб-сервіс, який дозволяє створити хмарe слів з тексту, введеного користувачем або з веб-сторінки з адресою.
Хмара може мати різну форму і кольорове рішення. Кожне слово хмари являє собою гіперпосилання для пошуку у Google.
Для початку роботи необхідно зареєструватися або використовувати аккаунт соціальних мереж.
Сервіс підтримує кирилицю.
Хмара може мати різну форму і кольорове рішення. Кожне слово хмари являє собою гіперпосилання для пошуку у Google.
Для початку роботи необхідно зареєструватися або використовувати аккаунт соціальних мереж.
Сервіс підтримує кирилицю.
Створеною працею можна поділитися з використанням посилання. Можна отримати код для вбудовування хмари на сторінки сайтів, блогів. Можна зберегти роботу на растрі і векторі (відповідно PNG і SVG) або просто роздрукувати на папері.
В освіті цей сервіс буде цікавим інструментом для роботи з текстами, в оформленни сайтів, блогів. Для швидкого створення інтерактивних хмарних тематичних посилань. І багато іншого.
Важливо! Працюючи з сервісом Tagul, за кожним ключовим словом можна розмістити посилання на сайт. Завдяки цьому можливості використання даного сервісу практично невичерпні.
Для ознайомлення з інструкцією по роботі з сервісом Tagul пропоную вам переглянути подане відео:
Можна скористатись і такою досить докладною інструкцією (вона більш призначена до нового інтерфейсу сервісу):
Приклади використання "хмар тегів" в навчальному процесі
Приклад 1. "Математична хмарка": під час узагальнення знань за курс математики за 5-6 класи учні обирають поняття (підводять мишею - відбувається збільшення терміну - активізація) та дають визначення або пояснення до обраного тегу.
Приклад 1. "Математична хмарка": під час узагальнення знань за курс математики за 5-6 класи учні обирають поняття (підводять мишею - відбувається збільшення терміну - активізація) та дають визначення або пояснення до обраного тегу.
Немає коментарів:
Дописати коментар