Tagul - хмари тегів

Хмари тегів

Довідка з Вікіпедії:
Хмара тегів (хмара слів, або зважений список, представлена (-ий) візуально) — це візуальне подання списку категорій (або тегів, також званих мітками, ярликами, ключовими словами, тощо). Зазвичай використовується для опису ключових слів (тегів) на веб-сайтах, або для представлення неформатованого тексту. Ключові слова найчастіше являють собою окремі слова, і важливість кожного ключового слова позначається розміром шрифту або кольором. Таке уявлення зручно для швидкого сприйняття найвідоміших термінів і для розподілу термінів за популярністю щодо один одного. 

Навіщо створювати хмари слів?
У будь-якому завданні повинен бути сенс. Освоїти сервіси по створенню "хмар слів" зовсім не довго, але з чого скласти ці хмари, що з ними робити далі? Як ці хмари допоможуть вирішувати завдання навчального плану?
Можливості використання хмари слів у навчанні пов'язані, наприклад, з тим, що: 

  • в хмару можна записати тему уроку, яку учні повинні визначити; 
  • попросити скласти пропозиції щодо визначеної теми, «хмара» виступає в якості опорного конспекту; 
  • можна запропонувати дітям прочитати в «хмарі» головне питання, на яке необхідно знайти відповідь протягом уроку; 
  • скласти речення або розповідь, використовуючи якомога більше слів з хмари; 
  • створити словникову «хмару» на основі невеликих нещодавно вивчених навчальних текстів, і попросити учнів пригадати, про що були ці тексти, і в якому саме контексті використовувалися слова; 
  • показати «хмару», складену зі слів, узятих із незнайомого тексту, і попросити здогадатися про його зміст;
  • перетворити нудний текст в цікаву головоломку;
  • написати зашифровану листівку другові;
  • зробити "хмарку" підказок до математичного (фізичного, географічного, біологічного, інформатичного, ...) диктантів, кросвордів тощо;
  • повторити основні поняття теми, що вивчаєтся.
Це тільки деякі варіанти використання "хмар тегів/слів". Кожен вчитель може додати до свого арсеналу вправ найрізноманітніші ідеї.


Сервіси для роботи з хмарами тегів
В Інтернеті можна знайти декілька сервісів для створення "хмар тегів" та описи до них:
Визуализация. 4 онлайн-сервиса для создания облака тегов и слов
Сервисы создания облака слов 
(Примітка: з сервісом Tagxedo, на жаль, зараз неможливо працювати, оскільки більшість браузерів припинили роботу з надбудовою Silverlight, яка необхідна для роботи цього сервісу)

Розглянемо один з сервісів, який дає можливість інтерактиву під час уроку, що дозволяє реалізувати роботу з прийомом "багато мишей" - це сервісTagul.

Tagul - хмара в хмарі
Tagul - веб-сервіс, який дозволяє створити хмарe слів з тексту, введеного користувачем або з веб-сторінки з адресою. 
Хмара може мати різну форму і кольорове рішення. Кожне слово хмари являє собою гіперпосилання для пошуку у Google. 
Для початку роботи необхідно зареєструватися або використовувати аккаунт соціальних мереж. 
Сервіс підтримує кирилицю.
Створеною працею можна поділитися з використанням посилання. Можна отримати код для вбудовування хмари на сторінки сайтів, блогів. Можна зберегти роботу на растрі і векторі (відповідно PNG і SVG) або просто роздрукувати на папері.
В освіті цей сервіс буде цікавим інструментом для роботи з текстами, в оформленни сайтів, блогів. Для швидкого створення інтерактивних хмарних тематичних посилань. І багато іншого.
Важливо! Працюючи з сервісом Tagul, за кожним ключовим словом можна розмістити посилання на сайт. Завдяки цьому можливості використання даного сервісу практично невичерпні.

Для ознайомлення з інструкцією по роботі з сервісом Tagul пропоную вам переглянути подане відео:


Можна скористатись і такою досить докладною інструкцією (вона більш призначена до нового інтерфейсу сервісу):



Приклади використання "хмар тегів" в навчальному процесі
Приклад 1. "Математична хмарка": під час узагальнення знань за курс математики за 5-6 класи учні обирають поняття (підводять мишею - відбувається збільшення терміну - активізація) та дають визначення або пояснення до обраного тегу.


Приклад 2. "Хмарка Менделєєва": гарний "тренажер" для вивчення назв хімічних елементів (при активізації елемента потрібно його назвати).


Немає коментарів:

Дописати коментар